Agencije: rast prodaje 30 posto

Bez autora
Jul 05 2011

Veće hrvatske agencije imaju i 30 posto bolji buking na domaćem tržištu! Taj gotovo nevjerojatan podatak treba potražiti u potpunom gašenju interesa za odmor u zemljama sjeverne Afrike gdje je proteklih godina odlazio solidan broj naših ljudi. Povrh toga, ne postoji nikakav interes ni za ljetovanje u Grčkoj, dok se Turska prodaje manje nego ranijih sezona. Posljedica svega je da će ovogodišnji last minute biti daleko manji nego ranijih godina, odnosno da će sama špica sezone, razdoblje od 20. srpnja do 15. kolovoza, uskoro biti rasprodana. Postoji velika vjerojatnost da će mnogo potencijalnih domaćih putnika, koji su zakasnili uplatiti aranžman, ostati bez onoga što su planirali. Najtraženiji su hoteli s tri zvjezdice, s cijenom tjednog aranžmana od 2500 kuna. Iako je tih 2500 kuna oko 20 posto viša cijena nego prošle godine, ni to nije bila nikakva prepreka. Aranžmani se, kao i uvijek, prodaju na rate.

Agencije: rast prodaje 30 postoVeće hrvatske agencije imaju i 30 posto bolji buking na domaćem tržištu!

Taj gotovo nevjerojatan podatak, kažu direktori agencija, treba potražiti u potpunom gašenju interesa za odmor u zemljama sjeverne Afrike gdje je proteklih godina odlazio solidan broj naših ljudi. Povrh toga, ne postoji nikakav interes ni za ljetovanje u Grčkoj, dok se Turska prodaje manje nego ranijih sezona.

Posljedica svega je da će ovogodišnji last minute biti daleko manji nego ranijih godina, odnosno da će sama špica sezone, razdoblje od 20. srpnja do 15. kolovoza, uskoro biti rasprodana. Postoji velika vjerojatnost da će mnogo potencijalnih domaćih putnika, koji su zakasnili uplatiti aranžman, ostati bez onoga što su planirali.

Najtraženiji su hoteli s tri zvjezdice, s cijenom tjednog aranžmana od 2500 kuna. Iako je tih 2500 kuna oko 20 posto viša cijena nego prošle godine, ni to nije bila nikakva prepreka. Aranžmani se, kao i uvijek, prodaju na rate. »Adriatica.net grupa na domaćem tržištu ima 20 posto bolju prodaju aranžmana za Jadran«, rekao je Kristijan Gržetić, glasnogovornik grupe.

Zajedno s inozemnom prodajom buking im je veći respektabilnih 27 posto. Gržetić smatra da je odlična prodaja posljedica medija, odnosno činjenice da je kod građana stvorena jasna slika da nije riječ o običnoj sezoni i da treba požuriti s uplatama.

»Našim je ljudima, zahvaljujući medijima koji su prenosili interes stranaca za odmorom u Hrvatskoj, postalo jasno da trebaju brzo reagirati žele li rezervirati željeni hotel ili apartman. Postalo im je jasno da ove sezone neće biti rezervacija last minutea kao ranijih godina i da neće moći kalkulirati do zadnjega časa. Uglavnom, mislim da bismo mogli imati impozantnu sezonu«, naveo je Gržetić. Adriatica.net najbolje prodaje istarske bisere Rovinj i Poreč, u srednjoj Dalmaciji najbolje im ide okolica Zadra, a na krajnjem jugu Dubrovnik. U Kompasu su se također pohvalili izvanserijskim brojevima. Kompas je hrvatskim građanima dosad prodao 30 posto više aranžmana nego lanjske godine i takav rast traje posljednja dva, tri mjeseca.

»Buking i dalje ide jako dobro iako mnogi čekaju last minute cijene, ali ih neće dočekati. Razdoblje od 20. srpnja do 15. kolovoza uskoro će biti rasprodano, neke su turističke tvrtke srednje Dalmacije odavno zatražile prekid rezervacija. Stoga će se jedan dio putnika koji su planirali ljetovati u samoj špici sezone morati prebaciti u tjedan nakon 20. kolovoza, odnosno u prvi tjedan rujna. Špica će svakako postati problem, jer čujem da se Hrvatska počinje odlično prodavati i u Italiji. Zaista se postavlja pitanje gdje smjestiti sve te goste«, kaže Ivan Pukšar, direktor Kompasa.

Najviše se traži Dalmacija - 60 posto aranžmana proda se za dalmatinska odredišta. Kvarner je na drugom mjestu s 30 posto prodanih aranžmana, a Istra se, barem u Kompasu, prodaje u tragovima. Prema Pukšarovu mišljenju, dva su razloga za to. Prvi su nešto lošije plaže nego u Dalmaciji, a drugi što istarski hotelijeri, ali i turistički radnici uopće, uglavnom nisu zainteresirani za domaće goste budući da se lako pune strancima.

I to je još jedan pokazatelj, po našem mišljenju, potpuno promašene turističke politike Istre, nekadašnje simpatične hrvatske turističke lokomotive koja već godinama, uz katastrofalnu kadrovsku politiku, stoji na mjestu. I iz Udruge hrvatskih putničkih agencija poručuju da su zadovoljnim dosadašnjim tijekom sezone, uz poruku predsjednika Borisa Žgombe da su preokretu prema pozitivnim trendovima pridonijeli domaći gosti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik